Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Elmevej 16

7870 Roslev

CVR: 42287520

Anpartsselskab: Yuaia Haircare ApS

Når du handler på yuaiahaircare.dk handler du med Yuaia Haircare ApS

Yuaia Haircare ApS er et anpartsselskab som sælger hårpleje, kosttilskud, børster med mere. Handelsbetingelser gælder for forbrugerkøb via yuaiahaircare.dk. Ved B2B køb gælder andre aftale vilkår, som aftales særskilt. Hvis du vil vide mere om B2B muligheder kan du kontakte os her info@yuaiahaircare.dk

 

1. Ordre afgivelse

1.1 Ordre vilkår

Når du lægger en ordre hos yuaiahaircare.dk sender vi dig en elektronisk bekræftelse per mail. Her vil relevant info omkring dit køb fremgå. Ordrebekræftelsen vil være et bevis for at vi har modtaget din ordre samtidig med at vi har indgået en bindende aftale. Vi tager forbehold for at ændre eller annullerer ordren, hvis de oplysninger du har angivet, ikke er korrekte. 

1.2 Forkerte oplysninger i ordre

Hvis du i forbindelse med ordreafgivelsen har givet ufuldkommende eller forkerte oplysninger (f.eks leveringsadresse eller mail), bedes vi dig hurtigst muligt kontakte os på info@yuaiahaircare.dk. Så kan vi få rettet din ordre og den kan komme rigtigt af sted. 

Hvis der er indtastet forkerte oplysninger og dette ikke når at blive rettet i tide, så pakken derfor sendes afsted til en forkert adresse, er dette dog dit eget ansvar. Yuaia Haircare erstatter ikke pakker, der er sendt til forkert angivne adresser, og dækker ikke omkostningerne til genforsendelse af pakker (f.eks. betaling af porto eller nye leveringsomkostninger), der skyldes forkerte oplysninger ved ordreaflæggelsen.

 

2. Betalingsbetingelser

Yuaia Haircare modtager betaling med Mobilepay, Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, JCB og Anyday. Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Yuaia Haircare bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

3. Leveringsbetingelser

3.1 Leveringsudbydere

Levering i Danmark

Yuaia Haircare leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 12.00

Levering sker med GLS, Bring eller DAO

Køb under 399 kr har følgende priser: 

Bring pakkeshop koster 29 kr.

Instabox Pakkebox koster 29 kr. 

GLS Pakkeshop koster 29 kr.

DAO Hjemmelevering koster 49 kr.

GLS Hjemmelevering koster 49 kr.

Pakkerne leveres i hele Danmark.

Vi tilbyder gratis pakkeshoplevering ved køb for over 399 kr med GLS og Bring

Øvrige leveringsudbydere og pakke priser for køb over 399 kr, vil fremgå af leveringsoversigten ved udcheckning. 

3.2 Leveringstider

Yuaia Haircare ApS pakker ordrer hver dag året rundt, og normalt afsendes din ordre samme dag, hvis du bestiller før kl. 14:00. Leveringstiden afhænger af den valgte leveringsmetode og -udbyder (se afsnit 3.1 ovenfor for de forskellige muligheder). Ofte vil leveringstiden være mellem 1 til 2 dage.

Yuaia Haircare ApS vil informere dig via den angivne e-mailadresse om, hvornår din ordre vil blive afsendt, samt give en estimeret leveringstid. Bemærk, at estimerede leveringstider kun er vejledende og kan variere i travle perioder.

Hvis du bestiller flere produkter, vil din ordre normalt blive sendt samlet. Hvis dette er tilfældet, vil det produkt med den længste leveringstid afgøre den samlede leveringstid for din ordre.

Bemærk venligst, at længere leveringstider kan forekomme for produkter på forudbestilling, hvis de er udsolgte. Hvis du bestiller en ordre med forudbestillingsvarer, kan du se forventet afsendelses- eller leveringsdato på den pågældende produktside.

Hvis den pakkeboks/-butik, du har valgt, er fyldt, vil din ordre blive leveret til en nærliggende pakkeboks/-butik.

 

4. Abonnementsbetingelser

Generelle oplysninger

Yuaia Haircare ApS

CVR-nr. 42287520

Adresse: Elmevej 16, 7870 Roslev

Mailadresse: info@yuaiahaircare.dk                    

Telefonnummer: 27229006  

 

4.1 Om køb af produkter på abonnement hos Yuaia Haircare ApS

Du har mulighed for at få udvalgte produkter leveret automatisk og løbende på abonnement hos Yuaia Haircare ApS. Oprettelse af abonnement er helt gratis, og du får fast 10% rabat på alle abonnementsprodukter. Køb af produkter på abonnement er altid valgfrit, og du vil ikke blive tilmeldt uden selv at vælge det. Alle produkter kan købes som engangskøb som standard. Abonnementet er en ekstra service, som vi tilbyder, og det er også muligt at kombinere et køb med både abonnementsprodukter og produkter, der ikke er på abonnement.

Fordele ved et abonnement:

  • Fast 10% rabat på alle abonnementsprodukter
  • Automatisk og løbende levering af dine abonnementsprodukter, så du aldrig løber tør
  • Ingen bindingsperiode, så du kan altid opsige abonnementet
  • Ingen uforudsete opkrævninger
  • Nem selvbetjening, hvis du vil foretage ændringer i dit abonnement

Sådan fungerer abonnementet:

  • Find de produkter, du ønsker at abonnere på (det vil fremgå af hjemmesiden, hvilke produkter der kan abonneres på)
  • Vælg, hvor ofte du ønsker produkterne leveret
  • Læg produkterne i kurven og betal for dit køb som normalt

4.2 Betaling

Yuaia Haircare modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

Yuaia Haircare bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Vi tager ikke kortgebyrer.

4.3 Levering

Yuaia Haircare leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 12.00

Levering sker med Bring, DAO eller GLS

Pakkeshop koster 29 kr.

Hjemmelevering koster 49 kr.

Pakkerne leveres i hele Danmark.

Leveringstiden vil være 1-2 dage.

 

4.4 Bindingsperiode

Der er ingen binding på abonnement og du kan let til enhver tid gå ind og afmelde eller pause dit abonnement igen via dit login. Hvis der skulle opstå problemer med dette kan du altid kontakte os på info@yuaiahaircare.dk

 

4.5 Opsigelse

Abonnementet kan opsiges når som helst. Er næste ordre afsendt når opsigelsen modtages, skal der betales for denne ordre, og abonnementet lukkes straks herefter.   

Ordre afsendes 1-2 dage efter abonnement er tegnet. 

Du kan let og nemt opsige dit abonnement på vores hjemmeside via dit login ellers kan du altid skrive til os på info@yuaiahaircare.dk så tager vi hånd om dette.

 

4.6 Særlige vilkår

Fordele omkring abonnementet frafalder ved afmeldelse eller pausning af abonnement.

 

4.7 Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har lavet aftalen.[i]  

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til info@yuaiahaircare.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne.

4.8 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Det er vigtigt at du vedlægger en seddel eller andet med ordrenummer og årsag til returnering, for at vi kan håndtere din returnering. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

4.8.1 Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

4.9 Tilbagebetaling

 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Her skal du være særligt opmærksomme på hvis det er hygiejne produkter som mister alt værdi ved anvendelse. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, eksklusiv leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Yuaia Haircare ApS

Elmevej 16, 7870 Roslev

info@yuaiahaircare.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi tager ikke imod produkter, der returneres pr. efterkrav eller kontant ved levering.

Ligeledes fratrækker vi 50 kr. fra tilbagebetalingssummen, hvis varen allerede er afsendt og pakken kommer retur til os.  

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

4.10 Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på info@yuaiahaircare.dk

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.

Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:

 

4.11 Levering af varer

Ved levering af varer har du reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

4.12 Træk på dit kort

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

5. Fortrydelsesret, returnering og ombytning

5.1 Fortrydelsesret 

Der gives forbrugere 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt hos os.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter modtagelse og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Hvis du fortryder købet eller ønsker at ombytte et produkt, skal produktet sendes retur til følgende adresse:

Yuaia Haircare ApS

Elmevej 16

7870 Roslev

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@yuaiahaircare.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

5.2 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

5.3 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Det er vigtigt at du vedlægger en seddel eller andet med ordrenummer og årsag til returnering, for at vi kan håndtere din returnering.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ved uafhentet pakker, pålægger vi et returgebyr på 50 kr fratrukket det totale købssum. 

Vi gør ligeledes opmærksom på at vi ikke afhenter retur pakker i pakkeshops. Derfor accepteres DAO heller ikke som retur forsendelsesmetode.

5.4 Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Dette gælder hygiejne og spiselige produkter, såsom kosttilskud, shampoo, balsam og andre hårplejeprodukter hvor forseglingen er brudt.

Produkter som ikke er brudt eller har nogle sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn kan returneres ved anvendelse af fortrydelsesretten.

Ved almindelig fortrydelsesret betaler man selv for returfragten. Du kan efterspørge et returlabel som du selv betaler for hos vores kundeservice. 

5.5 Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Ved uafhentet varer skal du kontakte os. Her refunderes købsbeløbet og leveringsomkostninger, fratrukket den porto vi bliver pålagt af fragtfirmaet til returforsendelsen.

5.6 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Her skal du være særligt opmærksomme på hvis det er hygiejne produkter som mister alt værdi ved anvendelse. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, eksklusiv leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Yuaia Haircare ApS

Elmevej 16, 7870 Roslev

info@yuaiahaircare.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi tager ikke imod produkter, der returneres pr. efterkrav eller kontant ved levering.

Ligeledes fratrækker vi 50 kr. fra tilbagebetalingssummen, hvis varen allerede er afsendt og pakken kommer retur til os.  

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

6. Reklamationsret

6.1 Vilkår for reklamation

Købelovens bestemmelser om reklamation og mangler finder anvendelse på køb af produkter foretaget gennem www.yuaiahaircare.dk.

Efter købeloven har du 2 års reklamationsret fra modtagelsen af produktet.

Det er vigtigt at huske at reklamere inden for en "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen ved produktet. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at du har opdaget fejlen eller manglen, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du kan kræve, at varen bliver repareret, ombyttet, prisen nedsat eller pengene tilbagebetalt, afhængigt af den konkrete situation.

Vær opmærksom på, at vi ikke tilbyder nogen form for "tilfredshedsgaranti". Hvis du eksempelvis ikke kan lide duften eller smagen af produktet, har fået en allergisk reaktion af indholdsstoffer, der klart er angivet på produktet eller produktsiden, eller i situationer hvor der ikke er noget galt med produktet, kan du ikke reklamere over det som en mangel.

6.2 Sådane reklamerer du over et produkt

Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte info@yuaiacare.dk. Du bedes sende os dit ordrenummer, et billede af produktet sammen med en beskrivelse af fejlen. Vi vil i første omgang beslutte, om produktet skal sendes tilbage.

Hvis vi har brug for at undersøge produktet nærmere, skal du sende det tilbage til os, og du skal betale for returneringsomkostningerne i første omgang. Hvis reklamationen efterfølgende godkendes, vil du blive refunderet for udgifterne til returnering af det defekte produkt (inden for rimelighedens grænser). Du skal gemme en kvittering for omkostningerne ved returnering af produktet/erne, da det er vigtigt i disse tilfælde.

Hvis din reklamation ikke godkendes, vil vi sende produktet tilbage til dig, og du vil ikke blive refunderet for den fragt, du betalte i forbindelse med din reklamation.

Produktet skal sendes i forsvarlig emballage til følgende adresse:

Yuaia Haircare ApS

Elmevej 16

7870 Roslev

7. 30 dages tilfredshedsgaranti 

Er du ikke tilfreds?

Vores største ønske er, at hjælpe dig med at opnå dit drømmehår. Vi tror på vores produkter og er stolte af kvaliteten. Skulle du alligevel ikke være tilfreds med din oplevelse af vores produkter, så tilbyder vi 30 dages tilfredshedsgaranti. Det betyder, at hvis du f.eks. ikke bryder dig om smagen af vores hårvitaminer, ikke kan lide duften på en shampoo eller blot ikke synes produktet lever op til dine forventninger, så får du alle dine penge retur (eksklusiv leveringsomkostninger på 39kr. såfremt du har opnået gratis fragt).

 

Det skal du gøre

  • Print og udfyld Returneringsformularen
  • Hjælp os med at blive bedre. Din mening og feedback er utrolig vigtig for os! Derfor beder vi dig printe og udfylde vores Returneringsformular og vedlægge den med det/de produkt(er) du ønsker at sende retur. Download formularen her.

  • Send pakken retur
  • Hvis du ønsker at benytte dig af vores 30 dages tilfredshedsgaranti, så skal du sende produktet tilbage inden 30 dage efter købsdatoen. Returomkostningerne afholder du selv og pakken skal sendes til følgende adresse: 

    Yuaia Haircare ApS.
    Elmevej 16, 7870 Roslev

    Bemærk at vi ikke afhenter returforsendelser i pakkeshops. Vi anbefaler desuden, at du anvender en forsendelsesmetode, som indeholder tracking link, da vi ikke refunderer produkter som er blevet væk under fragt.

     

    Vær opmærksom på

    Vores 30 dages tilfredshedsgaranti gælder kun for køb hos yuaiahaircare.dk og omfatter således ikke, hvis du køber gennem en af vores mange forhandlere.

    Brug for hjælp?

    Skulle du have brug for hjælp i forbindelse med tilfredshedsgarantien eller returnering af produkter, så tøv ikke med at kontakte os! 

    Skriv til os på: info@yuaiahaircare.dk

    Så lover vi at hjælpe dig så godt vi kan.

     

    8. Klagemuligheder

    Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Nanna på info@yuaiahaircare.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

    Center for Klageløsning

    Nævnenes Hus

    Toldboden 2

    8800 Viborg

    www.naevneneshus.dk

    Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

    9. Behandling af persondata

    Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

     

    Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

     

    Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

     

    Personoplysningerne registreres hos Yuaia Haircare og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

     

    Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

     

    Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

     

    Den dataansvarlige på www.yuaiahaircare.dk er Yuaia Haircare ApS

     

    Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

    Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@yuaiahaircare.dk  

    10. Ændringer af betingelser

    Vores handelsbetingelser blev senest opdateret den 24. april 2023. Vi forbeholder os retten til løbende at opdatere vores handelsbetingelser. Hvis der sker ændringer i betingelserne, som ikke er til fordel for forbrugerne, vil vi varsle disse i overensstemmelse med lovgivningens krav.

    Find vores returformular her. 

     

    Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.6.2023